Dienstverlening

Inleiding

Wij richten ons voornamelijk op het MKB (tot ongeveer 50 medewerkers) en ZZP’ers. Voor onze zakelijke klanten kunnen wij vanzelfsprekend ook de particuliere verzekeringen regelen zodat u 1 aanspreekpunt heeft voor al uw verzekeringen. Dat is wel zo gemakkelijk. Wij zijn een onafhankelijk kantoor, dus wij hebben geen verbondenheid met welke verzekeringsmaatschappij dan ook. Zij hebben dan ook geen enkele invloed op de adviezen die wij u geven. Voor onafhankelijk en objectief advies bent u dus bij H & R verzekeringen aan het juiste adres.
Tegenwoordig is het aanbod van (internet) verzekeraars enorm en de verschillende mogelijkheden divers. Voor u als klant is het vaak geen gemakkelijke opgave om keuzes te maken die het beste bij uw situatie en risico’s passen. H & R verzekeringen heeft al ruim 20 jaar ervaring met deze materie. Doordat wij continu bezig zijn onze kennis en ontwikkeling bij te houden zijn wij bij uitstek geschikt u te helpen met het kiezen van verzekeringen die bij uw situatie passen. Dit doen wij door u en uw bedrijf persoonlijk te kennen en door regelmatig contact uw verzekeringsportefeuille te bespreken zodat wij er samen voor zorgen dat deze up to date is.
H & R verzekeringen is ingeschreven in het Register Financieel Dienstverlener (AFM). Ons inschrijfnummer is 12046926. Zo kunt u er verzekerd van zijn dat wij aan de wettelijke eisen voldoen die zijn opgenomen in de Wet op het Financieel Toezicht (WFT).
Onze werkwijze voor u als nieuwe klant is als volgt opgebouwd:
– Kennismaking
– Inventariseren
– Analyseren
– Adviseren
– Onderhoud/nazorg
– Waarborgen kwaliteit

 

Inventariseren

H & R verzekeringen staan voor deskundig en onafhankelijk advies. Wij hebben voldoende mogelijkheden om verschillende verzekeraars te vergelijken op zowel premie als voorwaarden. Ook onze jarenlange ervaringen bij verzekeraars met schadeafhandeling wordt meegenomen in het advies. Want bij schade komt u er achter hoe wij het voor u geregeld hebben. Nadat wij samen met u de inventarisatie hebben afgerond worden de risico’s in kaart gebracht.

 

Analyseren

Tijdens het inventariseren hebben wij veel informatie van u gekregen en verzameld. Op basis van deze informatie kunnen wij een advies samenstellen en deze met u bespreken. De geconstateerde risico’s worden besproken en aansluitend gaan we samen een afweging maken welke risico’s u gaat verzekeren. Ook gaan we bespreken aan welke kenmerken het gewenste (verzekering) product dient te voldoen. De looptijd en flexibiliteit van het product wordt meegenomen, maar ook uw huidige situatie en eventuele toekomstige veranderingen die ten tijde van de analyse bekend zijn worden meegenomen. Waar van toepassing zullen ook de fiscale regels worden geanalyseerd en besproken. Uiteindelijk is de analyse bedoeld om meerdere producten te vergelijken om tot een goed advies te komen.

 

Adviseren

Na onze gesprekken, inventarisatie en analyse kunnen wij u een advies op maat geven. Op maat omdat wij deze bij uw huidige wensen en situatie vinden aansluiten. Ons advies zullen wij toelichten en motiveren op basis van de gewenste behoefte. De geadviseerde producten, hun kenmerken, voorwaarden en kosten zullen worden besproken. Uiteraard nemen wij hiervoor de tijd zodat u rustig de informatie tot u kan nemen en gelegenheid heeft uw vragen te stellen. Ons doel is dat u begrijpt wat u gaat afsluiten en weloverwogen de verbintenis aangaat.

 

Onderhoud en nazorg

Vanaf het moment dat u het door ons geadviseerde product hebt afgesloten begint voor ons de nazorg. De aanvraagformulieren worden gecontroleerd voordat zij naar de verzekeraar worden gestuurd en wij houden in de gaten of de polis(sen) binnen redelijke termijn wordt afgegeven. Ook wordt elke polis door ons gecontroleerd en eventuele fouten doorgegeven aan de verzekeraar zodat alsnog een correcte polis kan worden opgemaakt. Op regelmatige basis zullen wij contact met u blijven onderhouden om te waarborgen dat uw verzekeringsportefeuille blijft aansluiten bij uw situatie.

 

Waarborgen kwaliteit

Wij streven een hoge kwaliteit van dienstverlening na. Wij gaan immers voor de langdurige relatie en een langdurige relatie is afhankelijk van het vertrouwen dat partijen in elkaar hebben. U mag dus terecht van ons verwachten dat wij aan de eisen voldoen die WFT aan ons stelt. Wij scholen ons regelmatig bij en onderhouden onze vakdiploma’s en permanente educatie.

 

Beloning

Om u van dienst te kunnen zijn maken wij kosten, automatisering, reiskosten, opleidingen, kantoorkosten enz. Onze kosten kunnen wij o.a. betalen doordat wij provisie ontvangen van verzekeraars over de schadeverzekeringen die via ons kantoor lopen. Daarnaast brengen wij voor producten als levensverzekeringen en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen een fee in rekening omdat deze producten tegenwoordig zonder provisie moeten worden afgesloten. De fee die door ons in rekening wordt gebracht en de voorwaarden zal altijd van tevoren met u worden besproken en worden vastgelegd in een opdrachtbevestiging. Desgewenst is het ook mogelijk dat wij schadeverzekeringen zonder provisie afsluiten en in plaats daarvan een abonnementstarief afspreken.
Wij doen geen premie incasso. De verzekeringspremie zal door de betreffende verzekeraar worden geïnd. Hiermee besparen wij kostbare tijd die wij liever besteden aan advies aan u.

 

‘Eerlijk zaken doen’

Zoals gezegd mag u van ons een gedegen eerlijk advies verwachten. Wij zijn er voor u. Direct contact, snelle afhandeling van uw vragen en persoonlijk contact. Dat zijn wij. Wij helpen u graag met het maken van de juiste keuzes waar het verzekeringen betreft. Voor schadeverzekeringen en inkomensverzekeringen bent u bij ons aan het juiste adres. Voor de overige zaken als hypotheken, levensverzekeringen, pensioenen en bankproducten weken wij samen met partners en kunnen wij u naar hen verwijzen.

dienstverlening-hnrv-verzekeringen
dienstverlening-hnrv-verzekeringen